dilluns, 14 d’abril del 2014

RECORDEM L'ENTREVISTA A P3

Ara que presento els plans de treball, m'adono que potser caldria refrescar les entrevistes que vaig dur a terme el semestre passat amb els mestres d'aquesta escola i que van servir per establir el punt de partida a l'hora de pensar quins materials eren els més adients per a presentar per cada curs. Començo amb p3!

Quantes hores dediqueu a l’escola al procés de lectoescriptura?
Actualment a tot infantil es destinen 8 hores a l’àrea de comunicació i llenguatge.
-          Quins continguts treballeu?
A EI 3 anys treballem el reconeixement visual i l’escriptura/grafia de les lletres A, I, U. També treballem dites dels mesos de l’any i algun poema dedicat a alguna de les festes més populars com la Castanyada o el Nadal.  Es treballa també el nom propi , comencem sempre repassant i copiant el nom per acabar podent escriure el nom de manera autònoma. També treballem dins d’aquesta hora la grafomoticitat, una mica les onomatopeies i els contes per despertar el interès per a la lectura.
-      
Com els treballeu? Feu servir llibres? O fitxes?
Fem una mica de tot,  a EI 3 anys només tenim un llibre que ens serveix per a treballar la grafomotricitat i la resta de continguts els treballem amb fitxes  o amb material manipulatiu. També intentem fer la lectoescriptura des de una vessant molt vivencial. Per exemple, quan iniciem el treball d’una vocal busquem en els noms de les cadires quins nens i nenes tenen la vocal i quantes en tenen, busquem a les revistes i als diaris les lletres que treballem. Per treballar el traç utilitzem material com la farina o la sorra perquè els nens i nenes puguin practicar el traç sense necessitat d’agafar un llapis i un paper.

-          Feu servir algun tipus de recurs per a l’atenció a la diversitat?
A l’escola comptem amb una hora de desdoblament destinada a l’àrea de comunicació i llenguatge. Durant el primer trimestre l’utilitzem per a iniciar el treball del traç ( els primers mesos és molt complicat agafar correctament el retolador i segui les línies) i de les onomatopeies,  i al segon i tercer trimestre per al treball del nom propi.             Si veiem que algun alumne té moltes dificultats per a l’adquisició del procés de lectoescriptura el podem derivar al departament de suport. També tenim servei de logopèdia  que ens ajuda a prevenir i solucionar petits problemes de parla o pronunciació que poden interferir en el procés lectoescriptor dels nens  i nenes en cursos superiors.

-          Com valores la metodologia emprada?
A p3 creiem que funciona prou bé.  Si ve és cert és que ens els altres dos cursos de l’etapa ens hem plantejat moltes vegades si cal  o no un canvi de metodologia. Per a p3 creiem que va bé.
-       
  Treballeu la consciència fonològica?
Molt poc, crec que únicament el treball del nom propi i les onomatopeies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada