dilluns, 21 d’abril del 2014

PER QUÈ AQUEST TEMA?

Tot i que ja hem parlat molt de la fonamentació teòrica del Practicum i dels motius per a l'elecció dels diferents temes, m'agradaria comentar, una justificació més personal de perquè m'interessa aquest tema.

Fa uns quants anys, vaig acabar la meva primera carrera universitària a la Universitat de Barcelona, vaig estudiar Educació Especial i la veritat és que van ser tres anys molt enriquidors i profitosos per a mi.

De totes les assignatures que hi vaig fer, n'hi van haver de fàcils, de molt difícils, d'avorrides o molt interessants, però hi va haver una assignatura que per a mi va ser la millor de tota la carrera. L'assignatura es deia Trastorns de la Llengua Escrita (TLLE) i a banda del temari que ja era prou interessant en si mateix, la professora encarregada d'impartir-la no va deixar mai a ningú indiferent. La professora es deia Ana Teberosky. Us deixo una entrevista perquè conegueu una mica més d'aquesta doctora.


4 comentaris:

  1. Hola: n'Ana Teberosky és prou reconeguda, quina sort que tengueres!
    A l'educació infantil, en especial fa uns anys, quasi per tot deien seguir "la metodologia Teberosky" . Vaig poder fer un curs d'estiu amb ella, i va ser molt profitós (vaig descobrir que no es tracta tan sols d'introduir l'escriptura per les majúscules: lletra de Pal).
    No sé si te n'has adonat que ha elaborat material de la UOC: un capítol del Pràcticum està escrit per ella (el 17, "Projectes i programes en alumnes amb dificultats en l'adquisició del llenguatge"). També és una de les autores dels mòduls d'assignatures com Psicopedagogia de la llengua oral i escrita.

    ResponElimina
  2. Hola!! jo estic treballant les dificultats en l'adquisicio del llenguatge i estic buscant sobre aquesta dona ja que com be dius Marilena el capitol 17 l'ha elaborat ella!! Molt bona aportació Anna posant aquesta autora!!

    ResponElimina
  3. Hola Eli! És molt interessant tot el que planteja l'Anna Teberosky! Faré un post amb material i llibres que tinc seus que potser et poden servir d'ajuda!

    ResponElimina
  4. Hola Marilena! La veritat és que si que va ser una sort tenir-la! També he de dir que era de les professores més temudes a la universitat i a les seves classes era on hi havia més gent se'ns dubte. Quan jo estudiava, l'Anna tenia una companya que es deia Claudia Portillo si no recordo malament, que la vaig tornar a trobar en un postgrau d'atenció precoç i que també era molt interessant de seguir i escoltar!

    Me'n alegro molt que la gent la coneixi, a mi em va marcar molt l'Ana Teberosky!

    ResponElimina