dilluns, 19 de maig del 2014

REFLEXIONS II

A quina edat haurien d'aprendre a llegir i escriure els nostres nens i nens? Poques són les escoles que s'atreveixen a NO introduir aquests aprenentatges al finalitzar la segona etapa d'educació infantil (ei 5 anys), no obstant, la majoria de mestres d'aquesta etapa compartim la idea que és un aprenentatge que resulta moltes vegades dificultós i feixug d'aprendre pels nostres alumnes quan segurament al primer cicle de primària ho aprendrien sense més problema. Per què tenim aquesta necessitat de córrer? Què ens fa por deixar enrere? Un altre cas molt evident és el de la lletra lligada, hi ha molts alumnes de cinc anys que no estan madurativament preparats per a fer lletra lligada, tot i així tots els llibres destinats a aquest curs enceten aquest aprenentatge des de ben iniciat el curs. A més a més, quan fem servir la lletra lligada? Mai més! La lletra imprenta o srcip és la més utilitzada al nostre dia a dia i tot i així seguim "torturant" als nostres alumnes amb la lletra lligada!

1 comentari:

  1. Hola Anna,

    aquesta setmana juntament amb el psicopedagog del centre i la psicopedagoga de l'EAP parlavem sobre la lletra d'un alumne de primer d'ESO. La qüestió és que ens va arribar una valoració psicopedagògica d'un centre privat d'aquest nen, on es dónava importància al canvi de lletra que havia fet, ja que no la feia lligada sinó que, per a ells, l'havia empitjorat. La psicopedagoga de l'EAP no li va donar cap tipus d'importància, ja que si bé és cert, els alumnes acaben personalitzant la seva lletra i en aquestes edats és quan comencen.

    ResponElimina