diumenge, 30 de març del 2014

PER QUÈ AQUEST PROJECTE?

Sóc mestre d’educació especial, però fins fa dos anys em dedicava exclusivament al ensenyament en aules ordinàries. Ara, tot i que continuo sent tutora al segon cicle d’educació infantil, també m’encarrego del suport en aquest etapa tot donant resposta a les necessitats que els alumnes puguin presentar. En alguns casos les problemàtiques presentades tenen poc a veure amb les accions que els mestres portem a terme a l’aula i venen derivades per altres casuístiques que afecten a l’alumne com poden ser retards en el desenvolupament, TEA, greus dificultats de parla o qualsevol altre tipus de dèficit sensorial.
No obstant, algunes vegades i en determinats casos, els mestres ens preguntem si algunes de les dificultats que els nostres alumnes presenten són degudes a la nostra manera d’ensenyar, a la nostra pràctica quotidiana.  


En una escola on l’aposta pel treball per projectes, les noves tecnologies, l’anglès  i la renovació constant de metodologies de treball fan que visquem en una roda que no para mai i que cada vegada exigeix que els nostres alumnes siguin coneixedors o dominin certs aprenentatges per als quals a vegades no estan del tot preparats.

A la sala de professors hem discutit infinitat de vegades si és necessari que els alumnes aprenguin a llegir i escriure als 5 anys i si és necessari també l’aprenentatge de la lletra lligada quan aquesta no és present en cap àmbit lector en el que els nens i nenes es trobaran. La necessitat d’introduir una nova metodologia, de destinar més hores a la consciència fonològica és una idea que compartim tot el claustre d’infantil però que mai acabem de concretar, sovint per la manca de temps. És per això que la meva motivació i els meus esforços en aquest practicum aniran destinats a si més no, posar fil a l’agulla i encendre un petit foc que espero que d’aquí uns cursos s’hagi escampat de manera definitiva a totes les aules d’educació infantil de l’escola Daina Isard.

1 comentari:

  1. Hola: trob molt interessant el teu projecte. A la meva escola fa uns anys l'equip de suport va dedicar un parell de "claustres pedagògics" a la consciència fonològica. Una mica com a la teva, no s'ha arribat a aplicar gaire per diversos motius. Molta sort en el teu pla d'intervenció!!!

    ResponElimina