Sóc mestre d’educació especial, però fins fa dos anys em dedicava
exclusivament al ensenyament en aules ordinàries. Ara, tot i que continuo sent
tutora al segon cicle d’educació infantil, també m’encarrego del suport en
aquest etapa tot donant resposta a les necessitats que els alumnes puguin
presentar. En alguns casos les problemàtiques presentades tenen poc a veure amb
les accions que els mestres portem a terme a l’aula i venen derivades per
altres casuístiques que afecten a l’alumne com poden ser retards en el
desenvolupament, TEA, greus dificultats de parla o qualsevol altre tipus de
dèficit sensorial.
No obstant, algunes vegades i en determinats casos,
els mestres ens preguntem si algunes de les dificultats que els nostres alumnes
presenten són degudes a la nostra manera d’ensenyar, a la nostra pràctica quotidiana.
En una escola on l’aposta pel treball per
projectes, les noves tecnologies, l’anglès
i la renovació constant de metodologies de treball fan que visquem en
una roda que no para mai i que cada vegada exigeix que els nostres alumnes
siguin coneixedors o dominin certs aprenentatges per als quals a vegades no
estan del tot preparats.
A la sala de professors hem discutit infinitat de vegades si és necessari
que els alumnes aprenguin a llegir i escriure als 5 anys i si és necessari
també l’aprenentatge de la lletra lligada quan aquesta no és present en cap
àmbit lector en el que els nens i nenes es trobaran. La necessitat d’introduir
una nova metodologia, de destinar més hores a la consciència fonològica és una
idea que compartim tot el claustre d’infantil però que mai acabem de concretar,
sovint per la manca de temps. És per això que la meva motivació i els meus
esforços en aquest practicum aniran destinats a si més no, posar fil a l’agulla
i encendre un petit foc que espero que d’aquí uns cursos s’hagi escampat de
manera definitiva a totes les aules d’educació infantil de l’escola Daina
Isard.
Hola: trob molt interessant el teu projecte. A la meva escola fa uns anys l'equip de suport va dedicar un parell de "claustres pedagògics" a la consciència fonològica. Una mica com a la teva, no s'ha arribat a aplicar gaire per diversos motius. Molta sort en el teu pla d'intervenció!!!
ResponElimina